Şimdi yükleniyor

KADINLAR REGL DÖNEMİNDE AYET ZİKİR OKUR MU? VEFK & TILSIM OKUMASI YAPAR MI?

KADINLAR REGL DÖNEMİNDE AYET ZİKİR OKUR MU? VEFK & TILSIM OKUMASI YAPAR MI?

Farklı mezhepler ve farklı alimler bu konuda farklı görüşlere sahiptir.

Ancak Türkiye’de Diyanet İşleri Başkanlığı Hanefi mezhebini benimser ve bir çok vatandaşımız da bu mezhebi kabul ettiğinden bu mezhebe uyulur.

Yine bu mezhebe göre ise Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.

Hanefî, Şâfiî ve Hanbelî mezheplerine göre:

  • Âdetli kadınlar Kur’an-ı Kerim’e dokunamaz, taşıyamaz ve okuyamazlar.
  • Bu mezhepler, bu kuralın peygamber efendimiz (s.a.s.)’in hadislerine dayandığını savunurlar.

Malikî mezhebine göre:

  • Âdetli kadınlar, Kur’an-ı Kerim’i ezbere okuyabilirler.
  • Ayrıca, dua ve zikir niyetiyle Kur’an’dan ayetler okuyabilirler.
  • Ancak, Kur’an’ı mushaf’tan okuyamazlar.

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın görüşü:

  • Diyanet İşleri Başkanlığı, Hanefî mezhebinin görüşünü benimsemektedir.
  • Âdetli kadınların Kur’an-ı Kerim’e dokunamaz, taşıyamaz ve okuyamazlar.
  • Ancak, dua ve zikir niyetiyle Kur’an’dan ayetler okuyabilirler.

Sonuç olarak:

  • Hanefî, Şâfiî ve Hanbelî mezheplerine göre, âdetli kadınlar Kur’an-ı Kerim’i okuyamazlar.
  • Malikî mezhebine göre, âdetli kadınlar dua ve zikir niyetiyle Kur’an’dan ayetler okuyabilirler.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı, Hanefî mezhebinin görüşünü benimsemektedir.

Havas çalışmaları, zikir çalışmaları, vefk okumaları gibi çalışmalarda ise kadınların regl dönemlerinde nasıl davranacağı merak edilmektedir.

Bu dönemde olan kadınlar dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir yani okuyabilirler.

Örneğin Bir musibet ve ölüm haberi alınca Bakara 156. ayeti okuyabilirler , ; “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn. (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).”

Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle ezberden okumak haram değildir.

Bunun yanında, kelime-i şehâdet, kelime-i tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

Peki, şayet ki yaptığımız tılsımlarda, vefklerde veya başkaca zikirlerde okunma bölümü devam ediyorsa nasıl yapacaklar? Mesela bir tılsım yapıldı ancak bu tılsımın 41 günlük okuması var nasıl yapılacak?

Bunun için iki tane uygulama vardır, birincisi kişinin okuması ortasında regl oldu ise okumayı niyet ederek bırakır.

Yani “Allah’ım elimde olmayan sebeplerden ötürü bu okumama, zikrime devam edemiyorum sen beni bağışla ve temizlendiğimde yeniden okumamı nasip eyle” diye niyet duası yapılır.

Yine ikinci husus ise “Vekalet Okuması” yapılması konusudur.

Kişi regl olduğu dönemde eşi, annesi, babası, oğlu, kızı kim ise onlara kendi yerine okuma yapmasını söyler.

Okuyacak kişi de “Allah’ım ben bu zikri, bu okumayı, bu tesbihatı sevabı ve tüm ecri etkisi falanca kişiye olmak kaidesiyle okuyorum sen kabul eyle” diyerek niyet duası yapar ve diğer kişi normal haline dönene kadar devam eder.

Ancak bu okumalarda birinci dereceden akraba olması ve eğer mümkünse aynı evin içinde yaşıyor olması önemlidir zira bu ortaya çıkan enerjiden faydalanılması adına çok önemlidir.

Saygılarımla

Kürşad BERKKAN

Share this content:

Yorum gönder